شب زفاف

روزهای بارداری یک مادر بزرگ

برای همه مادران امروز

 

در تاریخ زندگی انسان سه وقت است که فراموش نمی شود :

1-وقت تولد 3- وقت ازدواج 2- وقت مرگ . تولد و مرگ به دست خدای بزرگ وقتش تعیین شده است . کسی نمیتواند در آن دخالت کند ، ولی ازدواج به دست شماست ، می توانید آن را به هر نحو که بخواهید انجام دهید .

شب زفاف تنها شبی است که خاطرۀ آن در صحنۀ دل شما برای همیشه با خط محو نشدنی نوشته می شود ، ممکن است لذات بهتر و ساعات خوش تر از شب زفاف را از یاد ببرید ولی فراموشی شب مهمی چون شب زفاف ، تصور نمی کنم مقدور باشد شب زفاف را اروپائی ها معمولا خیلی مهم تلقی می کنند اغلب اطاق و شاید بستری را که پدرها و پدربزرگ ها در شب زفاف در آن خوابیده اند به پسرها و نوه ها می دهند و خفتن در آنجا را بدان جهت که از آن خاطره ها دارند به فال نیک گرفته و مبارک و میمون می دانند .

شب زفاف ، دختر و پسری که شاهد سالیان دراز انتظار وصال یکدیگر را داشته و قبلا از دور به هم عشق می ورزیدند با یکدیگر از نزدیک آشنا شده و برای همیشه با یکدیگر پیوند یگانگی و اتفاق می بندند . شب زفاف بیشتر از آنچه فکر کنید در زندگی آینده موثر و قابل اهمیت است در این شب بخصوص دختر و پسر هر یک وظیفه ای مشخص و معین دارند و باید سعی کنند همسر و همخوابۀ خود را بیش از پیش جلب نموده و رشته ای را که با دوستی پدید آمده محکمتر و ناگسستنی تر سازند .

معمولا رسم است پیش از ازدواج و پس از مراسم مذهبی و تشریفاتی زن و شوهر جوان را بعد از شادباش ها و تبریکات به اطاق آراسته و مزینی که خاطر شاد و دل را مسرور می کنند می فرستند .

در این اطاق دختر و پسر دور از چشم اغیار هستند و می توانند یکدیگر را با خیال راحت در آغوش کشند و قرار زندگی نوین شیرین آینده را ببندند .

در این اطاق که آن را حجله می نامند ! زندگی موجودی که دختر نام دارد یکباره تغییر کرده در زمرۀ عده ای می شود که بار سنگین و وظیفه ای بس مشکل بر دوش دارند .

در این شب بخصوص مرد نباید فقط در فکر لذت باشد باید در شب زفاف به قدری ملایم و با مهر و عطوفت رفتار کند که همسر آینده اش را جلب نماید و به او نشان دهد که در زندگی همیشه مونس و یارش خواهد بود باید در گوشش آرام زمزمه کند که ادامۀ زندگی بسیار دشوار و خطیر است تنها کسانی می توانند از این راه پر خطر و مشکل بگذرند که دست اتحاد به یکدیگر داده باشند از یکدیگر نهراسند و در مقابل دیدگانش جز وحدت و یکرنگی و دوستی چیز دیگر مجسم ننمایند زن و شوهر باید در روزهای بدبختی همانطور باشند که در روزهای شادی و خوشی بوده اند .

بر دیگران نباید حسرت بخورند . زن نباید هرگز ثروت دیگران را به رخ شوهرش بکشد و او را بدین وسیله تحقیر کند ، مرد هم نباید با ایراد های بیجا و بی توقع دل نازک او را بکشند .

 

http://shabahang.epage.ir/fa/module.content_Page.69-18.html



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:56 توسط ملوس| |


آخرين مطالب
» چگونه اوضاع مالی خود را کنترل کنیم؟
» ۱۰ ترفنـد بـرای جلب محبـت مـادرزن !
» اقلام واغذیه های خطرناک
» عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی
» حنا و فرزند نیکو "
» کاسنی و فرزند پسر
» نکات ضروری جماع
» زبان باز کردن طفل
» دستورات بهداشتی معصومین علیهم السلام در باب کودک
» تقسیم روزی در بامداد
» در حین آمیزش
» عوامل طبیعی و تأثیر آن ها بر روی بدن(حین امیزش)
» مردان چگونه مقدار اسپرم خود را افزايش دهند
» تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي
» جکوزی در تضعیف قوای اسپرم موثر است
» درمان انواع بيماريهاي جنسي با گياهان دارويي
» 7 درمان فوری و طبیعی برای سرماخوردگی
» راز های نهفته در شاهنامه فردوسی از طب سنتی
» معجون‌هاي طبيعي براي درمان معده درد
» مغز و اعصاب در منظر اسلام

Design By : Pichak